מי שמקים אתר אינטרנט, נתקל במוקדם או במאוחר בשאלת הביצועים. מה זמינות האתר הנדרשת? מה מהירות טעינת הדפים הרצויה? אילו תכנים רצוי שייטענו מהר יותר ואילו פחות? למה אלמנט מסוים נטען יחסית לאט והאם זה משנה? למעשה, יש כמה וכמה סיבות טובות, לך שחשוב למדי שביצועי האתר שלכם יהיו אופטימליים:
דרישות גולשים משתנות
אתרים עומדים באופן רצוף, בדרישות משתנות מצד גולשים. היקפי הגולשים שניגשים אליהם משתנים. הפעולות שהגולשים עושים באתר משתנות אף הן, העמודים העיקריים שבהם משתמשים ועוד. בכדי לעמוד באופן "מכובד" ויעיל בשינויים אלה, דרושים שרתים מתאימים. שירות VPS יוכל לתת מענה מצוין לכך. Virtual Private Server יאפשר להשתמש בהיקפי משאבים שמסתגלים לדרישות המשתנות, באופן דינאמי. בעזרתו, תוכלו לספק גישה איכותית לכל עמודי האתר ולכל תכניו לסוגיהם השונים – תמונות, וידאו, קבצי קול, רכיבים מיוחדים (כעגלת קניות) וכמובן הטקסט. איכות זו, תוכל להיות מוצעת לגולשים באופן עקבי וזה הוא היבט חשוב ביותר.
הדירוג במנועי החיפוש
אתר אינטרנט מהווה כיום חלק אינטגרלי משיווק עסקים ומנועי חיפוש (גוגל בוודאי) בודקים גם מהירות טעינת אתרים, בכדי להחליט היכן למקם אותם בתוצאות חיפוש. אתר שעמודיו ותכניו השונים נטענים באופן אטי יחסית, נחשב לאתר איכותי פחות. מה בדיוק משקלם של הביצועים בחישוב המסתורי של גוגל, לא בדיוק ברור, אבל ידוע מניסיון שזה חשוב.
תדמית ומוניטין
ביצועי האתר משמעותיים מאוד בטווח הארוך, גם מהיבט תדמית העסק והמוניטין שלו. לקוח פוטנציאלי או קיים, שנכנס לאתר ומתאכזב שוב ושוב מהביצועים הגרועים, עשוי בקרוב להיות לקוח שהפסדתם. האטיות הזו עשויה להיות "הקש ששבר את גב הגמל" מבחינתו והגורם לכך שיעזוב. בנוסף, מובן שהוא לא ימליץ לחבריו להיות לקוחות שלכם, לפחות לא בכל הנוגע לאתר. ככל שהאתר מהווה חלק משמעותי בתחום העסקי שבו אתם פועלים, כך ההיבט הזה עשוי להיות משמעותי יותר. יש עסקים שזקוקים פחות לקיומו של אתר, כל אחד מסיבותיו, אך כיום לכולם יש אתר לשם מתן אינפורמציה ופלטפורמה ליצירת קשר עם העסק. זאת בשונה מחנות מקוונת, שאין לה סניף פיזי בכלל והאתר שלה הוא הקשר היחידי עם הלקוחות. פעילות עסק כזה ממש תלויה במדיום האינטרנטי. אם אתם שוקלים להקים אתר משלכם, מומלץ לשכור אנשי מקצוע שיעשו זאת עבורכם ואף להתייעץ עם יועץ עסקי כדי לתכנן את המהלך.
אופטימלי או מקסימלי?
שימו לב, שלא מדובר כאן על ביצועים גבוהים ככל הניתן. למשל, אם יציעו לכם לשפר בזול את מהירות טעינת העמודים באתר פי שתיים, זה לא בהכרח כדאי וזה עשוי להיות אפילו מיותר. נמחיש זאת בדוגמה פשוטה: אם גולש נכנס לעמוד כלשהו באתר והעמוד נטען במהירות שהוא מתאר כמיידית – מה עוד צריך? אם נשפר את מהירות הטעינה פי שניים או אפילו יותר, הוא לא ירגיש בזה בכלל. לכן, המטרה היא ביצועים אופטימליים, בהתאם לצרכים ולא ביצועים מקסימליים אפשריים.
לסיכום
כפי שראינו, השקעה בהבטחת ביצועי אתר אופטימליים, כדאית מכמה וכמה סיבות טובות. אל תזניחו זאת!