במאמר הזה נסקור כלים דיגיטלים שיהפכו את העסק שלכם ליעיל יותר ומכאן גם רווחי יותר. כל הכלים הללו נבחנו והם מהווים חלק משגרת החיים של רבים מבעלי העסקים, חבל שלא תהנו מהם גם אתם. שימו לב שחלקם חינמיים וחלקם מצריכים תשלום למנוי, הקמה או התקנה בסיסית. לדעתנו, כל כלי ברשימה הזו שווה לעסק הרבה יותר מאשר תשלום סמלי זה או אחר. בואו נתחיל:
גוגל אנליטיקס
הכלי הראשון שנציג לכם הוא גוגל אנליטיקס שמותקן באתר האינטרנט שלכם. גוגל אנליטיקס מהווה כלי חיוני בכל אתר אינטרנט עסקי. בעזרתו תוכלו לקבל שפע של נתונים על המבקרים באתר ועל הפעילות שלהם בו. בתור בעלי עסק מעניין אותנו מי הם הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, מה הגיל שלהם, היכן הם גרים וכו'. לפי זה ולפי עוד פרמטרים רבים, נוכל להתאים את ההיצע שלנו ופשוט למכור ולהרוויח יותר. גוגל אנליטיקס הוא אמנם כלי חינמי, אבל הוא מצריך ידע מסוים בשביל להתקין אותו ולעבוד איתו נכון. שווה מאד להשקיע באיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם. המידע שיתקבל מהאתר שלכם יהיה שווה לכם פי כמה וכמה מההשקעה.
חשבוניות ומסמכים דיגיטליים
אם אתם עובדים עם ניירות או תוכנה שיושבת על מחשב במשרד, זה הזמן להתחדש ולרענן. ישנם כיום שרותים אינטרנטיים שנותנים לכם הרבה מעבר להוצאת מסמכים פשוטה. אילו למעשה תוכנות ניהול עסק שמורשות על ידי רשות המיסים להוציא מסמכים רשמיים כגון חשבוניות, קבלות או תעודות משלוח. שימוש בתוכנה כזאת תאפשר לכם להוציא גם דוחות שונים של רווח והפסד ואפילו לנהל גביה יעילה מול לקוחות.
תוכנות דיוור
אחד הכלים החזקים ביותר לשיווק היא רשימת התפוצה. זהו למעשה מייל שנשלח על ידכם ללקוחות או לקוחות פוטנציאלים. תוכלו לכתוב בו על התפתחויות מעניינות בתחום וגם לעניין את הקוראים להיכנס לאתר או להשתתף באירועים שונים למשל. אחד הכלים החזקים הוא המיילצ'ימפ MAILCHIMP (שימפנזת הדואר…). אם תשתמשו בכלי הזה באופן שוטף ונרחב, הוא יעלה לכם דמי מנוי ששווים כל אגורה.
מחשוב בענן
רבים מאיתנו עדיין שומרים קבצים על מחשב מקומי ומשתמשים בדיסק און קי בשביל להעבירם ממקום למקום. מדוע? שירות ענן כמו דרופבוקס למשל מייתר את הצורך שלכם לדאוג לתחזוקה של שרתים בעסק ועוזר לכם לשתף קבצים עם משתמשים בכל מקום ובכל זמן, גם כשהעסק סגור!
דף פייסבוק עסקי
אחד מכלי הישווק היעילים ביותר הוא עמוד הפייסבוק שלכם. תמצאו בו אפשרויות רבות: העלאת תמונות, יצירת גלריית מוצרים, מערכת העברת מסרים ישירה עם הלקוחות שלכם ואפילו אפשרות ליצירת קשר עם שירות לקוחות.
היומן של גוגל
הכלי האחרון עליו נמליץ הוא היומן של גוגל. תוכלו לסדר איתו את כל הפגישות והאירועים השונים של העסק. זכרו שניתן ליצור יומנים שונים ולתת לכל אחד הגדרה משלו: 'פרויקטים לחגים', 'תערוכות וכנסים' וכו'.
לסיום, האם אתם מהססים לשנות ולעבור לעבוד עם הכלים הללו? זכרו ששינוי של שיטות עבודה הוא עניין לא קל לעיתים אבל משתלם בסופו של דבר.