מבין מגוון התוכנות שיודעות לנהל את הלקוחות שלכם, ישנה מערכת אחת חכמה וייחודית, הלוא היא מערכת CRM לניהול לקוחות. שנרחיב? ובכן זו מערכת שמטרתה לסייע לנהל בצורה אנליטית במיוחד את כל נתוני הלקוחות שהם חלק ממאגר אחד שלם.
כאשר מדברים על מערכת לניהול לקוחות, המטרה הראשונה היא לאסוף את כל הנתונים יחד ולנהל את מכלול המידע על הלקוח, החל מהדברים השוטפים ועד למקורות המגיעים מבחוץ כמו אופציות שמטרתן הגדלת נתך המכירות וכו'. אז איך באמת יודעים איזו מערכת לשייך לארגון שלכם? בכדי שלא תלכו לאיבוד בין כל המידע החשוב, הנה כמה עצות שמטרתן לסייע לכם לבחור את מערכת הניהול הנכונה לכם
איך בוחרים מערכת לניהול לקוחות?
במסגרת מערכת לניהול לקוחות CRM חשוב לבחור את הנכונה ביותר, כאמור, אחת תהיה יותר גלובלית, אבל אחת בהחלט תוכל להתאים לדרישות שהארגון שלכם צריך בפועל. אז אם אתם מחפשים משהו מאוד מסוים, זה גם אפשרי ובתנאי שאתם מוודאים שכל מה שצריך כלול בתוכה – אחרי הכול אם לא עשיתם זאת, לא עשיתם דבר. כמו כן, חשוב ביותר כי ממשק ניהול המכירות יהיה חלק בלתי נפרד מכל המערכת הזו – זה בלתי ניתן לפשרות היות ואם אין לכם את החלק הזה, לא תוכלו לסייע לארגון בהתנהלות חתך המכירה. כמו כן, על המערכת לאפשר לאנשי המכירות של הארגון לקבל את כל המידע הנדרש בכדי שהמכירה או כל דבר אחר ייצא לפועל. כאמור, בעת בחירת מערכת ניהול לקוחות טובה, תוכלו להתאים את עצמכם למכירה ואפילו ללמוד וללמד כיצד לשפר מהלך זה כחלק מסוים מתוך הארגון.
הקשר בין מערך ניהול לקוחות לבין ממשק ניהול מכירות
בין שאר היתרונות של מערכת לניהול לקוחות, הממשק של ניהול המכירות- לב ליבו של הארגון, כאמור, ללא חתך מכירות מכובד, שהרי לא ניתן להתקדם לשום מקום. אז באמצעות המערכת, לא רק שמזינים דוחות, אלא מתעדים כל פעולת מכירה, כמות המכירה ואפילו דוחות אודות מוכרנים מצטיינים שחשוב לדעת עליהם. בסיכומו של דבר, בחירת מערכת ניהול נכונה, לא רק תאפשר ניהול משימות קצרות אלא גם משימות מורכבות יותר. כמו כן, היא תאפשר גם תזכורות אודות מצבים, פגישות ודברים חשובים אבל בו זמנית תדע לשמור דוחות חשובים וטלפונים קריטיים. אם כן, כשיש מערכת שכזו, אפשר בקלות לנהל כל דבר בין אם מדובר במשימות קטנות ובין אם מדובר במשימות המצריכות יותר זמן או מחשבה. כמו כן, יכולה המערכת לקשר לא רק בין פנים הארגון, אלא גם בין הגורמים הנמצאים בחוץ ומתנהלים אף הם עם הארגון- אבל הפעם, מחוצה לו. מחפשים מערכת שתדע לתקשר בו זמנית גם עם מדיה חברתית או אתרי אינטרנט? קבלו את המערכת שיודעת לדבר עם הלקוחות שלכם, עם לקוחות מזדמנים, אבל גם עם גורמים חיצוניים.